Náboženství (2)

30. června 2009 v 8:21 | Deda_Bjeda |  Miroslav Brabenec
Nejvyšší bytost

Jako Nejvyšší bytost uznávají a uctívají prakticky všechna světová náboženství bytost nesmrtelnou, vševědoucí, všemohoucí a nanejvýš spravedlivou. Tato bytost je nazývána BŮH, mimo řadu dalších pojmenování, obvykle souvisejících s liturgickými potřebami (Stvořitel - Tvůrce - Pán - Hospodin - Otec - Všeslitovný - a jiné). Různá náboženství se shodují, že BŮH je bytostí určující běh dění Světa s již jmenovanými vlastnostmi, při čemž u vlastností jiných dochází k názorovým rozdílům, které ale nemusí být považovány vždy za podstatné, zejména při ideologické neshodě (vedoucích představitelů církví jako řídících složek náboženských směrů) o uznávání a uctívání jediné a totožné Nejvyšší bytosti všech náboženství.

Pokusme se nyní již uvedené vlastnosti blíže definovat a posoudit z hlediska současných poznatků vědy a techniky, zdali a do jaké míry by mohly být uskutečňované dnes i lidmi, případně za jakých podmínek je lze realizovat a vůbec jaký smysl a proč by to tak mělo nebo mohlo být.


Nesmrtelnost

Bytost, která vytvořila nebo se podstatně podílela na stvoření našeho Vesmíru, přirozeně musela mít představu, jaký vývoj ten Vesmír čeká a protože je hmotný, tak musí podléhat Tvůrci daných a nám dost známým přírodním záíkonům, podle nichž Svět zestárne a odumře za dobrou stovku miliard let. Aby pak ta Nesmrtelnost byla nespochybnitelná, bude muset ten Hmotný svět být upravován - udržován nebo udělán znovu snad na vyšším kvalitativním stupni případně prostě jinak. Lze si těžko představit, že by činnosti související jak s vytvořením Vesmíru, tak i s jeho přestavbou by mohla být organizována bez nesmrtelnosti. To však jen v Hmotném světe není možné, ani potřebné.

Druhý důvod nepochybné Nesmrtelnosti je sídelní a stravovací - existenční. Hmotný svět neprojevuje svými přírodními zákony valný zájem o Nesmrtelnost. Sídlo Bytosti může být jen v Nehmotném světě. Tam je potrava nahrazena energií, vytvářenou v přebytcích osobními agregáty. I přesuny se musí konat rychlostmi vyššími než je rychlost světla a Čas se chová také trochu jinak. (BŮH sídlí na Nebesích)

A třetí důvod - proč by Stvořitel stvořil Člověka, a nechal ho jen tak, většinou příjemně si hrát na rozmnožování a občas se i rozmnožovat, aniž by za tím nebyl Jeho nám dosud neznámý, ale již mírně tušený logický záměr, pro který připravil a stále upravuje podmínky a stojí Mu za to se s námi lidmi trápit a trpělivě čekat, co zase nečekaně vyvedeme. (Máme přece svůj rozum a cvičit lze i nesmysly ?) Je-li pak dáno nám lidem žít v současnosti na Zemi 120 let, i když se to může zdát dlouho, jaký smysl by mělo nechal každého z nás se jen tak tady v přískocích poflakovat. Řekněme jednoduše, že se na nás dívá a bez nesmrtelnosti by to také nešlo.

Vševědoucnost

Bytost, která je vševědoucí, musí vědět všechno, co je a co kdy bylo k vědění - to je otázka paměti a času s odpovídajícím vyloučením zbytečností (eliminací balastu), dále musí mít k dispozici výkonný informační systém, funkčně spřažený s paměťovým a také s ovládacím centrem (vyvolání uplynulých skutečností a zásahy do probíhajících jevů) a nakonec musí mít účinnou metodu pro předvídání budoucích událostí i s možností je upravovat - vstupů do jejich dějů.

Opět se nyní trochu podrobněji podívejme na tyto 3 základní složky vševědoucnosti a řekněme si, co bychom mohli z definovaných možností převést a uplatnit v našich současných lidských podmínkách a
chápání.

Paměť * Informace * Předvídání
Pokračování příště.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama