Sebevraždy

29. května 2009 v 11:34 | Deda_Bjeda |  Miroslav Brabenec
  • V současné době opouští každý rok naše pozemské slzavé údolí 1 330 000 lidských bytostí - různým způsobem.
  • O dobrovolný odchod se za ten rok při tom pokouší přibližně 0,12 ‰ zásadně dospělých nebo skoro dospělých jedinců (0 - 0,2 ‰)
  • Příklady SEBEVRAŽD jsou známé ze starého Řecka i Říma. Našim vládcům byla cizí.
  • Přírodní národy tento druh konce neznají.
  • Lze považovat sebezničení za trestný čin ?

Nelze tvrdit, že neexistují. Jde jen o to, zdali těch 18 - 22 000 případů ročně na naší Zemi ztracených životů, které z vlastní nebo cizí vůle dobrovolně nebo pod psychickým tlakem ukončili svůj pobyt v podmínkách, do kterých se dostali a nedokázali najít jiné řešení nebo neměli vůli je hledat. SEBEVRAŽDA - jako dobrovolný odchod ze Světa, ano, či ne ? Zvažte obě skupiny argumentů :

PRO: z hlediska sebevraha
  1. Nevyléčitelná nakažlivá choroba po jejím propuknutí a dlouhodobý špatný zdravotní stav při plném vědomí - euthanasie.
  2. Odchod - ztráta blízkého člověka. Rozchod s milovaným partnerem - láskou.
  3. Neschopnost plnit své povinnosti k rodině, přátelům, věřitelům, organizaci i v práci
  4. Ztráta zaměstnání nebo majetku vlastní vinou v hazardních hrách, na burze i jinak.
  5. Zhroucení ideálů - náboženských, politických, spolkových i životních.
  6. Ztráta tvořivých schopností - uměleckých, výkonnostních a profesních - invence.
  7. Beznadějnost konce při dopravních nebo hrůzných živelných a jiných katastrofách.
  8. Nenalezení smyslu vlastní existence i Života vůbec - důvodu být.
  9. Nuda, otrávenost Životem, neschopnost radovat se i z drobných úspěchů a ztráta schopnost vnímat to krásné, co lze najít v nejbližším okolí. Patologický pesimismus.
  10. Neschopnost unést nespravedlivé konání konání vůči vlastní osobě. Výčitky svědomí za spáchané činy. Také omyly z rozhodnutí.

PROTI: z hlediska společnosti
SEBEVRAŽDA je protispolečenský jev. Proč ? Výchova mladého člověka přijde na 1milion Kč. Do svého důchodu by měl pro stát - národ vyprodukovat nejméně hodnot za 50 milionů Kč Ve zralém věku ztráta znalostí stojí více a jestliže společenské zřízení nedokáže využít moudrosi stáří, tak alespoň stáří je schopno měnit statistiku i dlouhověkosti.
  1. Žádný živočich v Přírodě "vědomě - ze své vůle" za jakýchkoliv okolností nekoná tak, aby byl zničen.Výjimkou je štír.
  2. Přírodní lidská společenství dobrovolný způsob odchodu svých jedinců neznají.
  3. Historie zná do doby náboženských válek ve 14. a 15. století "dobrovolný" odchod jen z cizí vůle.
  4. Vědomé zabití Člověka je podle Práva všech zemí světa zločin. I ta "samoobslužná zůstává fakticky vraždou.
  5. Mezi základní - existenční vlastností vyšších živočichů (savců) je pud sebezáchovy vylučující vlastní likvidaci. Úmysl pak je jen anomálie - chorobný stav, vyžadující léčení.
  6. Vykonaný akt, jakož i nezdařený pokus s poškozením zdraví přidává - práci. Policii, patologům a při nezdařeni pokusu lékařům ve zdravotnických zařízeních včetně psychiatrie. Činnost navíc hradí Společnost. Ostatní je stejné jako při nenásilném odchodu ze světa.
  7. Vykonaný čin způsobí bolest blízkým lidem - rodině, přátelům. Může mít negativní následky na celý život pozůstalých dětí.
  8. Často přináší majetkoprávní pozůstalostní komplikace zejména při ztrátě živitele a ochránce rodiny nebo pokračovatele rodu.
  9. Je-li existence Člověka na Zemi etapou jeho doby zrání včetně zbavování se zla, pak SEBEVRAŽDA je přerušením tohoto procesu a nepřátelským aktem proti sobě. Prostě sebevrah "navštíví" svou planetu opět - a to za primitivnějších podmínek.
  10. Akt dobrovolného odchodu Člověka z Života na Zemi lze považovat za jeho zbabělost rvát se s podmínkami, které mu vstoupily do jeho životní cesty. Lidsky snad je přijatelný jen v případě, že aktér svým činem zachrání životy jiných.

Druhy provedených sebevražd

I. Samostatné a osamělé akty
II. Nezvládnuté osobní tragedie
III. Úmyslné činy s cílem zabíjet
IV. Euthanasie
V. Skupinové sebe-vraždění

I. Samostatné a osamělé akty

Adepti dobrovolného odchodu ze světa jsou schopni pro svůj čin použít cokoliv. Co někdy vyžaduje i dlouhou časovou přípravu nebo co bývá po ruce. Zásadně po uskutečnění bývá nalezen dopis na rozloučenou a často s omluvou a vysvětlením důvodů pro svůj čin.

II. Nezvládnuté osobní tragedie

Dlouhodobě rozladěná rodina na společném výletě, další hádka, automobil se ocitne na dálnic v protisměru. Řidič ten fajt může pociťovat jako pokyn - a bourá s ukončením existence často celé osádky.
Milá s milým nad propastí. Ona mu řekne, že je s ním naposled. Důvod rozchodu nebývá rozhodující, své sehrává prostředí. On ji tedy obejme - a skočí.
Hořící mrakodrap a nulová možnost záchrany. Lidé v plamenech.Jsou dva, rozbité okno, stačí pokyn a podaná ruka. Skočí oba. Takový přílad patří mezi ty vzácné, kdy snad ani o sebevrahů nejde a ty, kteří skočili, lze spíše považovat za hrdiny.

III. Úmyslné činy s cílem zabíjet

Jsou lidé, kteří cítí, že jejich existence je pro ně podle nich jejich okolím beznadějně deptána a pokud se situace vyhrotí až k úmyslu se mstít na komkoliv a kdekoliv, není příliš složité najít zbraň a zabíjet - většinou náhodně, a nakonec po uspokojení z činu a také svědomí i sebe.
Jiný případ je fanatická ideologická nenávist také k čemukoliv. Je-li spojena s chybějícím vlastním úsudkem a odolností i proti drogám, má blízko ku granátové ozdobě a procházka mezi pokojnými občany včetně toho loučení s modrým nebem může začít.

IV. Euthanasie

Při úvahách o "nařízeném" odchodu ze života je nutno posoudit otázku do jaké míry příslušný příkazce ovládal své vědomí a vykonavatel není vrahem. I velmi vážné chorobné stavy neopravňují nikoho k dobrovolné ztrátě hmotné existence, protože výmluvy na bolestivé stavy dnes již vždy neobstojí. Člověk, který trpí těžkými ztrátami paměti již za všech okolností - v průběhu času není zodpovědný za mlhavé okamžiky, které mu jeho stav přináší z podvědomí jeho dřívější existence - vědomého vnímání. Euthanasie je velmi nebezpečnou psychologickou zbraní a je jí možno zneužít. Dokazuje to nacistická éra, kdy rozhodnutí bylo v rukou "také" lékařů. Ideologové nacismu měli svůj vzor ve starém Řecku, kde neduživé děti házeny do mořských vln a starci také kdysi byli tráveni. (19. století ale mělo doktory a lékařskou vědu.)

Trpící člověk a jeho i další vážné problémy jsou školou soucitu jiných pro vnímání Světa lidí zdravých Každá lidská bytost postižená nevyléčitelnou chorobou může pomoci vědě, - lékařům, farmacii i jiným jako studijní objekt.

V. Skupinové sebevraždění

Ukrást letadlo asi tak složité není. Ale co s ním ? 11.9.2002 se 3 padesátitunové stroje staly střelou, které zahubila 3,5 tisíce lidí. Ti zloději letadel věděli, do čeho jdou, ti, kteří obsadili na Kavkaze školu a v v Moskvě divadlo to sice nevěděli jistě, ale 350 obětí nemohlo mít pro útočníky jiný konec.

Současný náhled na sebevražedné akty je pod našim Sluncem rozporuplný. Jsou státy kde dobrovolný odchod z jakýchkoliv příčin je společensky tolerován a existují jiné, kde jen zmínka o prosazování možnosti chtěného opuštění všeho kolem je považována za zločin. Skoro všechny důvody pro lze považovat za malicherné, které lze vždy rozumným způsobem řešit i když někdy jen ve vězení. Ale i tam se dá přemýšlet o smyslu a nesmyslech, alespoň v duchu opravovat chyby - a zrát, to je moudřet.

SEBEVRAH tedy mimo vzácné případy je chudák, rozmazlený sobec a zbabělec.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama