Záznamy měření TK a tréninkových jednotek

6. února 2009 v 10:42 | Deda_Bjeda |  Mé zdraví-můj sport

Měření tlaku krve (TK) a záznamy svých fit cvičení provádím pravidelně prakticky každý den. Měření TK je prováděno měřidlem OMRON (Japan), které vyhodnocuje 3 hodnoty: systolickou, diastolickou a puls. Tato měření jsou prováděna v průběhu dne nahodile i když se snažím o pravidelnost.

Již dávno jsem si svými měřeními prokázal, že cvičení, fyzická námaha, manuální práce apod. významně přispívají ke snížení TK. Jsem hypertonik který se léčí na zvýšený TK, pravidelně užívám medikamenty na snížení jeho sledovaných hodnot.

Dle lékařů je vyloučeno-u takto pravidelně a dlouhodobě léčených pacientů, aby léky přestali užívat i když právě těmito "ušlechtilými" pohybovými aktivitami dochází mnohdy k výraznému snížení TK.

Nechci tomu stále věřit a tak se vlastně pokouším dlouhodobě si sám sobě prokázat, že to možné jednou bude. Samozřejmě souvisí s tím spousta jiných okolností které na to mají vliv. Jako například životospráva, stravování, střídmost ve stravě, atd. No uvidíme jak se mi v tom bude dařit, nebo jak se s tím vyrovnám...?!

Pokud se týká těch cvičení tak tam se snažím dodržovat maximální pravidelnost a cvičím pokud možno každý den. Samozřejmě jsou okolnosti kdy to vždy nejde, ale už jsem si na to tak zvyknul, že prakticky bez cvižení ani nemohu "existovat"! No a tak cvičím a cvičím v létě pod širým nebem (při vhodném počasí), v zimě v tělocvičně místního RELAX centra.

Moje tréninkové jednotky sestávají zejména z tzv. 5 TIBEŤANŮ obohacených o některá cvičení které jsem kdysi coby mladík aplikoval v tréninku kulturistiky. Jedná se zejména o cviky na posílení břišního svalstva jako jsou skračovačky (dříve sklapovačky) a metronomy. Nohy procvičuji a posiluji dřepy a dřepy s výskoky.

No a také nesmím zapomenout na kliky, které jsou velmi důležitým základem který umožní ostatní zatěžování tak, aby nenastávaly kloubní a páteřní problémy. Musím však říci, že momentálně mám problémy právě ze zátěže z cvičení kliků, protože jsem si dlouhodobě "založil" tenisový loket. Kliky jsem proto musel dlouhodbě vynechat.

Před hlavní sérií cviků v tělocvičně se samozřejmě rozvičuji a kruhovým oběhem tělocvičny v délce odhaduji cca 200-300 m nejdříve patřičně rozproudím krevní oběh. Provádím celkem 5 sérií výše uvedených cvičení s různým počtem opakování každého jednotlivého cviku. Vyjde mi to asi na 1 hodinu cvičení i převlékáním.

V současné době se mi TK pohoršil. Bylo to způsobeno virózou v 01.2009 v délce cca 14 dnů, kdy jsem musel tréningy vynechat. Okamžitě jsem přibral na váze, takže momentálně se snažím opět shazovat (boj s nadváhou je můj celoživotní problém).

O cvičení vlétě pod širým nebem na mé tzv. "náhorní planině" u nás zas někdy jindy-no nejlépe až na jaře či v létě.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jan Chmelar Jan Chmelar | E-mail | 3. března 2009 v 11:07 | Reagovat

Hoj spoluzaku, pomalu procitam tve vebove stranky a zde ti predavam moje zkusenosti s merenim TK, nebot jsem si koupil atomaticky meric Beuer BM16 WHO prez Internet a zacal problem, nebot do 140 jednotek meri presne, ale nad tuto hodnotu si pridava az o 50 vice a toto jsem zjistil u lekaru, kteri pouzivaji zasadne meric manualni a ktery je jednou do roka kilibrovany, to znamena, ze tento meric vracim a objednavam si ten, co pouzivaji lekari, abych se dostal do spravnych hodnot a jaky je ten tvuj meric Omron ? Pred nekolika lety jem zkousel snizit tlak akupunkturou a pomohlo to a 1/2 roku jsem vynechal tabletky a pristi tyden s tim zacinam znovu a tak te budu informovat !

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama